fredag 26. april 2013

Pasta basta og litt mer

I morgen skal vi i familiebesøk til min samboers familie. I den forbindelse har jeg laget en fantastisk god pastasalat i dag, og jeg deler gjerne oppskriften med dere! Denne er en innertier og super helgemat, gjerne med nybakt foccacia til ;)

Til 6 personer trenger du: 
400 g skinke eller salami
400 g pastaskruer
200 g ost i terninger
1/2 purre i ringer
3 selleri-stilker i biter
1 dl valnøttkjerner
1 boks mais

Bland:
1 boks creme fraiche
1 pakke lett-majones
2 hvitløksfedd, hakket
1/2 ss sukker
1 ts  sitronsaft
2 ts tørket basilikum (jeg brukte ikke tørket denne gangen)
1 ts salt
1 ts nykvernet pepper

Trekkes i minst 1 time før servering. Jo lenger, jo bedre. :) 


Godt å tenke at enda en arbeidsuke er over! I morgen skal jeg lage glasur til ei sjokoladekake, og så er vi klare for besøk. Blir koselig!


God fredag, og god helg!

2 kommentarer:

  1. Så koselig med besøk då og pastasalat er alltid ein vinner for det er jo så godt synest eg:)
    ønsker deg ei flott helg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Mmmm! denne så helt fabelaktig ut!

    Må bare takke deg for fine spor, som du har lagt igjen hos meg. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å besøke deg, den tida vet du - strekker ikke til.

    Happy søndag!
    -Maiaklem

    SvarSlett

Kjekt at du vil legge igjen en kommentar! Det setter jeg stor pris på!