tirsdag 3. desember 2013

adventstid


Høsten er over og vinter og adventstid er her. I år var jeg ikke helt klar for julepynting, desember kom så plutselig, og jeg som alltid bare har gått og ventet på 1.søndag i advent slik at jeg kan få fram pynten. 
Kanskje er det fordi jeg var en tur i London på venninnetur forrige helg, rett tilbake på jobb og fikk ikke helt landet etter turen.
Burde vel absolutt fått litt julestemning i London, med julemarked i Hyde Park, "snø" på Oxford Street og jul i alle butikkvinduer! Fikk også med oss musicalen "Dirty Dancing", noe som var stort for to ihuga fans allerede som 10-11-åringer!


Fikk også med oss tenning av julegrana og julegateåpning i bygda på fredag med lykter og tog og nisse og gløgg. Koselig! 

Hjemme har vi fått opp kalendere, julestjerner i vinduene og noen nisser som 2-åringen synes er veldig stas (og noen han er litt redd...). Trappen ute har også blitt pyntet litt.

                           

Guttene har fått hver sin lego-kalender, og så deler de på Jul i svingen-kalenderen og en hjemmelaget "helgekalender".


Det hører med til historien at det til slutt også ble adventslys og tenning av det første lyset før den første episoden av Jul i svingen. 

2 kommentarer:

  1. Trur det er mange som har følt det som deg iår meg inkludert,det kom så brått på og høsten har vært så mild så har ikkje følt det har vært så langt ute på året:)
    Håper det kunne komt litt snø så me fekk litt julestemning:)
    Fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Ønsker deg og dine en riktig god jul♥
    Juleklemmer fra Mari♥

    SvarSlett

Kjekt at du vil legge igjen en kommentar! Det setter jeg stor pris på!