søndag 9. mars 2014

vårtegn

Er innom for å ønske alle mine lesere en fin søndag. Deilig med alle vårtegn vi finner ute nå!
Og selv om vinden er kraftig utenfor, vet jeg at vi venter på varmere og mindre vindfulle dager!

FRØET
Jeg ligger bare her og gror

og drikker vann og spiser jord.
Her er så varmt og mørkt og vått.
Her er så fredelig og godt.

I natt kom regnet lett på tå

og banket ganske sakte på.
Det hvisket til meg: Lille bror,
en vakker dag blir du så stor

at du kan løfte taket vekk.

Og i en bitteliten sprekk
vil hele verden åpne seg
og sola smile ned til deg.

Inger Hagerup

4 kommentarer:

  1. Fint dikt,og søte gåsungar! Har ikkje sett det

    SvarSlett
  2. Så fint dikt og skjønne gåsunger,ønsker meg sol og varme synest det er nok kulde og surt vær...
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Nydelige ord! Tusen takk for at du ville delta i konkurranse om å vinne illustrasjoner av Julie Østrem. Dessverre var det ikke ditt navn som ble trukket opp av hatten denne gangen, men jeg ønsker deg en god helg! Klem :)

    SvarSlett

Kjekt at du vil legge igjen en kommentar! Det setter jeg stor pris på!